smittad

Tjossan

Har varit hängig sen i torsdags. Blivit smittad av Matte... Det har bara blivit värre och värre, kanske för att jag inte har kunnat tagit det lugnt.
Vaknade tidigt idag igen gick direkt och la mig i soffan framför tvn. Låg där hela förmiddagen med huvudvärk. Men sen vare bara att åka till stallet... Provade pelhambettet i gummi som jag har fått låna av Mickan. Han gick riktigt bra på det faktiskt! I början av passet vägrade han att galoppera, han bara totalt stannade. Han  verkade inte ha ont eller så för då skulle han stuttsa och ha sig. Höll på i en evighet. Fick honom tillslut att ta galoppfattningen men fick inte till något bra galopp. Efter säkert 20 fattningar var fattningarna perfekta och jag fick till hans galopp så jäkla bra, har aldrig fått den så bra! Travade sen av på långa tyglar, han belönades med lite betfor när vi var tillbaka i stallet. Stretchade också alla benen på honom.

Imorn ska det ju då egentligen vara Säby, men min mamma tvingar mig att vara hemma. Eftersom jag har feber och halsont osv.
Känner mif riktigt träningsugen då jag och Jessi skulle ha tränat hela den där helgen också men jag kunde ju inte :(

Har suttit och kollat på ponnyakuten. Måste säga att avsnitten är för korta och innehåller knappt något. Tycker det borde göras flera hästprogram faktiskt! Nu Sitter jag framför brasan med datan och bara myser.

Skriver mer imorn.

Puss o hej leverpastej :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0